måndag 6 maj 2013

Vårvindar friska....


när vårvinden rusar runt husknuten
  sitter jag vid öppet köksfönster och låter solen fylla mig med energi
solstrålarna ger mig värme som jag känner ett så innerligt behov av
min stund på morgonen med kaffe och knäckebröd
och solen i öst ger mig allt jag kan önska
jag bestämmer mig för att våren får bli min favorit-årstid
 och som granne med Trefaldighetskyrkan
hör jag kyrkklockornas dånande spel tydligt där jag sitter
det är vackert
en rofylld klangskönhet


vårvindar friska..leka och viska..tralla la la la la la

Jag var och lyssnade på en intressant föreläsning av läkaren/författaren Jan Lidbeck om hur låg status smärtsjukdomar och stressrelaterade diagnoser har i vårat samhälle
han hade skrivit en medicinsk thriller som bygger på hans erfarenheter som smärtläkare
"shamanens sång" (Jag har dock inte läst den)

men föreläsningen var spännande
och igenkännandet lockade till skratt
jag har ju själv ofta värk
där både fysisk och psykisk ohälsa håller mig stången
det värsta är nog den extrema tröttheten
men vem är jag att klaga med allt annat lidande som finns på jorden

fördelen med min obalans är att jag lätt kan följa mottot "en dag i taget"
nackdelen (kanske mest för omgivningen) är väl att jag sällan bokar upp mig
upp och ned har det varit ända sedan jag sprang in i väggen
och visst har jag fått diagnoser på vägen
TPL är en jag fått höra talas om (tomtar på loftet)

när knopparna på lönnen börjar brista
ja då är det vår


Just idag mår jag bra
ett skov på ett par veckor ligger bakom mig
och framför mig ligger den bästa årstiden
 
det är VÅR i luften
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar