lördag 19 oktober 2013

under mina vingars skugga

Jag tycker det är spännande med skuggor
en skuggrik plats kan vara väldigt vacker
 men skuggningar kan också vara skrämmande likt demoner
som när man sätter handen framför ficklampan
och handen blir sådär enormt jättestor
Jag bad min dotter fotografera mig och min silhuett
När jag senare arbetade med bilderna
trädde olika energier fram genom skuggfigurerna
på den första bilden syns en ung spirande själ
på den andra bilden ser jag en gammal sliten själ
Båda är jag



Den unga


Den gammla
Jag behöver bara ändra min pose ytterst lite
å vips blir där en annan karaktär
Jag leker och utmanar mina skuggestalter
Alla är jag
Jag bjuder också in dem inre demonerna till leken
eller ska jag säga `bjuder ut dem`
men jag förklarar för dem
att härmed 
är det jag som klargör spelreglerna
Förbehållslöst

 Det svåra blir enkelt när jag tar mig med, under mina vingars skugga







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar